miercuri, 9 ianuarie 2013

Dynamite

Uf... Sunt frustrata si intristata de sistemul asta de invatamant... Pana cand o sa o mai tinem asa, in halul asta? Dumnezeule, e crunt! M-am saturat sa invat la toate materiile carenu imi vor folosi niciodata, sa vad in fiecare zi la scoala fetele unor oameni anosti care nu au stiu la momentul potrivit ce vor de la viata, sa le ascult predicile despre niste lucruri care nici macar lor nu le plac si sa fim apoi certati si pedepsiti pentru ca nu am putut sa memoram informatiile date de ei.
De cand "a invata" inseamna "a memora"? Este o stupizenie! Cum poate sa-mi spuna mie dupa intraga vacanta de iarna ca transferaul nu poate fi facut si ca pana acum nici macar nu au mai facut transferuri intersemestriale?! Dupa toata vacanta? Dupa ce m-am pregatit pentru afurisita aia de diferenta? Dupa ce mai aveam putin si explodam de bucurie ca scap de cele 5 ore de matematica pe saptamana? Cred ca in capul lor, a venit primavara mai repede si au confundat 9 ianuarie cu 1 aprilie...
Uf... Nu vreau sa fiu rea, dar m-am saturat pana in gat de toata tarasenia asta care nu face altceva decat sa amestece informatii talmes-balmes in capul nostru... Iar apoi toata lumea se asteapta sa stim din de toate ca - na! - la noi se face scoala, nu ca in alte tari.
In alte tari, iti alegi ce materii vrei sa studiezi, care crezi ca te ajuta pentru ce vrei sa faci in viata si asta te responsabilizeaza pentru ca trebuie sa te hotarasti din timp ce vrei sa faci cu viata ta, ca altfel esti dus pe apa Dunarii, nu mai poti da inapoi. La noi, poti da inapoi cu o saptaamana inainte de admiterea la facultate. De-asta e asa un talmes-balmes in societatea asta a noastra... Nimeni nu stie ce vrea... Si toti se complac in rolul asta de oaie a turmei care urmeaza instructiunile, memoreaza informatiile, asculta de autoritate si crede in ce zice autoritatea. Nu e chiar asa... Nimeni nu mai are dreptul la un cuvant de spus, la propria opinie in scoala; chiar si la romana, la "exprimarea opiniei", daca nu iti exprimi parerea astefl incat sa semene cu opinia profesorului, atunci opinia ta nu e buna. Cum poti sa spui asa ceva? E crima! Orice opnie este buna! Daca el vede lucrurile asa, atunci tu nu ai dreptul sa-i spui ca e gresit, aici nu ar trebuie sa existe corect sau gresit. In afara nici macar nu te cearta cand gresesti la mate, te lasa sa-ti dai singur seama. La noi, daca ai pus un plus in loc de minus mai vine si-ti da si una dupa ceafa.
Dar nu vreau sa ridic in slavi prea mult scolile din afara pentru ca toate sunt renumite pentru acelasi lucru: toate inrobesc oamenii, ii obisnuiesc de mici cu spiritul de turma si le inabuse creativitatea, astfel ca ajungem o societate de oameni care stau la birou si la 40 de ani ajung frustrati ca nu au facut nimic cu viata lor. 8 din 10 cei mai bogati oameni din lume nu au facultate. Cum a spus si Steve Jobs la discursul de la Stanford: "Stay hungry, stay foolish!"
Uf... Gata, am scris prea mult despre asta (desi as putea vorbi pagini intregi numai despre asta si despre nemultumirile si frustrarile mele legate de invatamant si de modul in care inrobeste oamenii).
Va fi ok intr-un final, nu? Voi trece si peste tot invatatul asta pana voi ajunge sa fac ce-mi place, nu?
Ce-mi place mie? Imi place muzica, imi place criminalistica, imi place psihologia, imi place arta, imi place rusa, imi place psihiatria, imi place actoria, imi place regia, imi place muzica, imi place muzica, imi place muzica... Nu prea seamana cu ce invatam la scoala, nu? In orice caz, pe orice drum as merge, sunt absolut sigura, ca progresiile aritmetice sau geometria analititca nu-mi vor folosi, la fel si fizica sau chimia. Sunt un cosmar! Nu suport gandul ca ma voi chiunui inca un semestru cu ele, sa lupt 5 ore pe saptamana cu matematica aia idioata, cu fizica, cu... O, Doamne! O, Doamne! Sper sa fie bine. Totusi mai exista posibilitatea sa ma transfer in prima spatamana de scoala. Liceu... Ah, nu mai zic nimic.

M-am  plans suficient... Sa ne inveselim putin :)




                                                       ~

Diseara merg la conceeeeert AC/DC Tribute! Abia astept! O sa-mi faca ziua (sau mai bine zis seara)...Macar cu gandul asta sa ma mai inveselesc si eu putin.
TNT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu